اهمیت کفپوش عایق برق

هدف اصلی از ایمنی و آشنایی با آیین نامه اهمیت کفپوش عایق برق :

هدف اصلی از ایمنی و عایق برق در درجه اول جلوگیري از بروز حوادث و اتفاقات ناشی از برق گرفتگی به منظور حفظ سلامتی انسان ˛  و در درجه دوم تاسیسات و ساختمان هاست. در همین راستا از قوانین و مقررات ایمنی برق، براي دستیابی به این امر مهم باید از کفپوش عایق برق استفاده گردد، که در ابعاد فنی، در نصب و استفاده از تجهیزات الکتریکی و ماشین آلات و تابلو برق فشارقوی بکار گرفته می شوند. لذا با توجه به گستردگی استفاده از تجهیزات الکتریکی در فعالیت هاي روزمره، اجراي مقررات و دستورالعمل هاي ایمنی برق در همه فعالیت هاي جامعه ضرورت دارد.

 

آشنایی از کفپوش عایق برق:

جلوي قسمت هاي فلزي برهنه مدارها و وسایل الکتریکی (مانند تابلوهاي برق) که ولتاژ مستقیم یا متناوب آن ها نسبت به زمین از 50 ولت بیشتر است و باید ضمن آن که برق دارند تنظیم یا کنترل شوند پیش بینی اهمیت کفپوش عایق برق براي کارگران ضروري است.

تعمیرکارانی که با دستگاه هاي الکتریکی کار می کنند باید علاوه بر استفاده از ابزارهاي عایق بندي شده هنگام کار روي چهارپایه ها و سکوها یا کفپوش عایق برق که کاملا از زمین عایق شده باشند بایستند.

هنگام دست زدن به فیوزهاي مدار برق دار کارگران روي چهارپایه ها یا کفپوش عایق برق خشک بایستند.

آیین نامه حفاظتی تاسیسات الکتریکی در کارگاهها :

درمحل استقرار افرادي که در نزدیکی کنترل کننده یا قسمتهاي برق دار موتور کار می کنند، باید کفپوش عایق برق مناسب با ولتاژ تابلو در نظر گرفته شود.

 

آشنایی با استاندارد IEC61111 کفپوش عایق برق :

هدف از استاندارد (کار با برق- کفپوش عایق الکتریکی) که در پانصد و پنجاه و چهارمین جلسه کمیته ملی استاندارد برق مورد تصویب قرار گرفته، این است که تعیین الزامات مربوط به کفپوش عایق برق براي حفاظت الکتریکی کارکنان در تاسیسات الکتریکی می باشد.

اهمیت کفپوش عایق برق
اهمیت کفپوش عایق برق
برچسب ها ابعاد کفپوش عایق برق, انواع کفپوش عایق برق, اهمیت کفپوش عایق برق, اهمیت کفپوش عایق برق فشارقوی, تائیدیه کفپوش عایق برق, خرید کفپوش عایق برق, دانلود کاتالوگ کفپوش عایق برق, فرش عایق برق, فروش کفپوش عايق برق, فروش کفپوش عایق, قیمت کفپوش برق, کاتالوگ کفپوش عایق برق, کفپوش 1000 ولت, کفپوش 6 کیلو ولت, کفپوش برق, کفپوش ضد برق, کفپوش عایق 400 ولت, کفپوش عایق برق, کفپوش عایق برق 1000 ولت, کفپوش عایق برق ایرانی, کفپوش عایق برق تهران سوئیچ, کفپوش عایق برق فشار ضعیف, کفپوش عایق ترانس, کفپوش لاستیکی عایق, لاستیک ایمنی تابلو برق, لاستیک عایق برق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *