رله ثانویه همیان فن – AEG SAM

حفاظت جریان زیاد رله ثانویه همیان فن AEG SAM  مدل HF1024  و HF1034 :

رله ثانویه همیان فن AEG SAM و بطور کلی رله های حفاظتی جهت حفاظت از تجهیزات نیروگاهی و پست های فشار قوی و متوسط مورد استفاده قرار می گیرند. در این خصوص بسته به اینکه پدیده مورد نظر چه می باشد نوع رله نیز متفاوت می گردد. برای مثال رله دیستانس تغییرات امپدانس خط را بررسی می کند، رله های ولتاژی تغییرات ولتاژ را بررسی می کنند و رله های over speed بالا رفتن سرعت توربین نیروگاه و سایر رله ها نیز وظایف متعددی را بر عهده دارند. در این خصوص یکی از رله هایی که بیشترین مورد مصرف را دارند رله جریان زیاد (over current) می باشد
که پروژه مورد بحث این شرکت می باشد.

کلیات رله ثانویه همیان فن AEG SAM جریان زیاد :

چنانچه از نام رله مشخص می باشد این رله ثانویه به طور دائم نظاره گر جریان عبوری از خط و یا ترانس می باشد. با توجه به اینکه میزان بار هر ترانس و یا خط مشخص می باشد ، لذا در صورتیکه جریان عبوری، از جریان بار ترانس و یا خط بیشتر شود، یا اتصالی در هر یک از آنها باشد، می تواند باعث ایجاد صدمه به آن شود. در صورت ادامه این وضعیت، باعث گسترش خطا به نقاط دیگر شبکه برق و صدمه و خاموشی های بزرگتر می شود. برای مثال اگر ترانس از داخل اتصال شود و خطا برطرف نگردد امکان گسترش آن به صورت آتش سوزی روغن ترانس روکش کابلها و در نتیجه گسترش خطا بر روی کابلها و از آنجا سایر موارد غیر قابل پیش بینی می باشد. لذا خطای مذکور را به سرعت با فرمان از طریق رله به کلید مورد نظر می بایست برطرف نمود. پس بطور کلی جریان مورد حفاظت را از طریق ترانس جریان نمونه برداری و آنرا به ورودی آنالوگ رله (که همان ترانس جریان داخل رله می باشد) ارسال نموده و پس از تبدیل آن به ولتاژ متناظر بر روی آن عمل می کنیم.

نمونه برداری: مقادیر جریان از طریق ترانس های جریان خط وارد ترانس های جریان رله می گردند و در آنجا تبدیل به ولتاژ متناظر می گردد. پس از آن جریان مربوطه فیلتر می شود و سپس در هر سیکل ۳۲ نمونه برداشت می شود. پس از تبدیل نمونه ها به دیجیتال با استفاده از الگوریتم dft مقدار RMS مربوطه را بدست می آوریم و روی این مقدار با توجه به تنظیم های مربوطه (بستگی به بار ترانس و خط و سطح اتصال کوتاه آنها) رله تصمیم گیری می کند.

 تنظیمات رله ثانویه همیان فن AEG SAM :

بطور کلی هر رله جریان زیاد در دو سطح Over load و over current تنظیم می گردد پس دارای دو دسته تنظیم می باشد. دسته اول که بسته به نوع استاندارد دارای ارتباط جریانی و زمانی می باشد از چندین منحنی استفاده می کند. برای مثال استاندارد IES از سه فرمول که هر کدام حداقل ۲۰ منحنی را شامل می شود

 

 

 

 

 

 

 

 

که TMS ضريب عددی می باشد که می تواند از 0 . 025 تا 1 . 6 به فواصل 0 . 025 تغییر نماید (قابل تنظیم میباشد که این عمل باعث ایجاد منحنی های بسیار در رله می باشد.

نحوه کاربرد رله ثانویه همیان فن

الف : سخت افزار:

1 – رله مربوطه از نوع نومریکال (Numerical) می باشد.

۲. مقدار جریان خوانده شده ( True- RMS ) می باشد.

٣. پانل جلو در شکل صفحه شش نشان داده شده است.

4 . در حالت کار جریان هر فاز و ارت فالت بر روی ( LCD 2×16 ) همزمان نشان داده می شود.

۵. تنظیمات بر روی رله از طریق هفت کلید پوش باتن روی پانل انجام می شود دو کلید R و C از پنج عدددیگر مجزا می باشد که نحوه کار آنها در بخش نرم افزار تشریح شده است.

۶. پانل دارای یازده LED می باشد که سه LED اول آن مربوط به TRIP ALARM و Warning می باشد که قابل برنامه ریزی نمی باشند پنج LED زیر آنها قابل برنامه ریزی از طریق منوها می باشد. سه LED سمت راست پایین به ترتیب عبارتند از :
p- سالم بودن تغذیه
G1- فعال بودن تنظیمات گروه یک

G2 – فعال بودن تنظیمات گروه دو

رله ثانویه همیان فن AEG SAM
رله ثانویه همیان فن AEG SAM

Catalogeدانلود کاتالوگ رله ثانویه همیان فن AEG SAM

برچسب ها تنظیمات رله ثانویه همیان فن AEG SAM, رله ثانویه, رله ثانویه AEG SAM DOA 21, رله ثانویه همیان فن AEG SAM, رله ثانویه همیان فن مدل HF1024, رله ثانویه همیان فن مدل HF1034, قیمت رله ثانویه, کاتالوگ رله ثانویه, گاتالوگ رله ثانویه همیان فن AEG SAM, منبع تغذیه رله ثانویه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *